8 Mayıs 2014 Perşembe

Şam Börek (mardin yöresi )




Malzemeler (içinin)

  • 500 gram kuzu orta yağlı yıkma
  • 3 tane soğan
  • Yarım demet maydanoz

Hamuru için
  • 5 su bardağı un 

Yapılışı
  • Unu uygun bir kaba alın üzerine 1 tatlı kaşığı tuz serpin 
  • Azar azar ılık su ilave ederek yoğurun
  • Çok yumuşak olmayan pürüzsüz bir hamur yoğurun 
  • Hamurunuzu 30 kadar dinlendirin
İç harcın hazırlanması
  • Kıymayı kavurun üzerine küçük küçük doğranmış soğanları ilave edin soğanlarla beraber kavurmaya devam edin
  • Soğanlarda piştikten sonra altını kapatın daha soğumadan ince ince doğranmış maydanozları ilave edin ve iyice karıştırın
  • Harcınızı soğumaya bırakın

  • Dinlenmiş hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar kopararak yuvarlayın
  • Hamuru normal bir yemek tabağı büyüklüğünde açın 
  • Açtığınız hamurun yarısına gelecek şekilde iç harçtan yayın
  • Boşta kalan kısmı iç harç serili kısmın üstüne kapatın ve kenar kısınlarını keserek düzeltin (ben metal bir çay tabağı kullandım)


  • Tavanızı fırçayla hafifçe yağlayın ve böreklerinizi önlü arkalı kıratın.



5 yorum:

  1. Ahh ahh bu tarifleri gördükçe diyet yapamıyorum ne olacak şimdi :(
    Ellerine sağlık canım nefiiis görünüyor..

    YanıtlaSil
  2. Ahhhh şu diyet hiç olmasa keşke hepimizin başı onunla dertte :)

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık ANNELER GÜNÜN KUTLU OLSUN

    YanıtlaSil
  4. Tatar kiz anunturi gratuite Romania. Sizin sayfa guzel. Ben bayiliyorum Turk mutfak, sizin yemeklere, senin tariflere.
    Benim sitem ozel sayfa acacak ben. Pagem anunturi gratuite icin. sizin tarif romence dil yapiyor benim sitem icin, Romanya kizlar ogrensin Turk mutfagini anunturi gratuite senden benden. Ben cok yapti Turk yemekler, ama olmuyor sizin resimler gibi ((( … tad bazen iyi bazen kotu, ama yapacak bir gun ben perfect. Tesekkur ederim emekleri icin. ben cok bakiyor senin ve baska site yemek tarifleri. anunturi gratuite olarak verecek tum Romania. Multumesc din inima Turcia.

    YanıtlaSil
  5. anunturi gratuite

    Ziyaretin ve yorumun beni çok mutlu etti,tariflerimi beğenmen ve denemene sevindim.
    Tariflerin birebir tutmaması kullanılan malzemeyle alakalı olabilir ölçülerde vede baharatlarda kendi damak tatdına göre değişiklikler yapabilirsin sevgiler

    YanıtlaSil