21 Ocak 2014 Salı

Muhammedin doğum günü






Biraz gecikmelide olsa Muhammedin doğum gününü dün okulunda arkadaşlarıyla beraber kutladık.
Okulda daha önce arkadaşlarının doğum günleri kutlandığından dolayı son bir aydır
 Muhammed :Anne yarın benim doğum günüm olsunmu?
 Olmaz oğlum sen 17 ocakta doğdun
Ama anne lütfen olsun,olsun
Olmaz oğlum herkesin doğum günü kendi doğduğu günde kutlanır sende doğum gününü beklemelisin
Ama istiyorum,istiyorum diye diye nihayet o gün geldi ve Muhammed muradına erdi

Resimdeki dünyalar tatlısı Ecem Öğretmen'imiz,masadaki ambulans oyuncak öğretmenimizin hediyesi kendisine burdan tekrar teşekkür ediyorum





Tatlılar yapıldı (şule tatlısı) merakedenler burdan bakabilir daha önce yayınlamıştım,sarmalar sarıldı böreklerde hazırlandı (midye börek) )Babamzda pastamızı aldı ve okulun yolu tutuldu:


Tabi tüm bu hazırlıklar esnasında  Ahmet Yasin haliyle kıskançlık tiriblerine girdi,bende üzülmesin diye bu   seninde doğum günün mumlara üflerken sende üleyeceksin dedim demesine ama ben video çekme derdine düşünce Onu unutmuşum tabi videoda hatalı çekilmiş açılmadı Ahmedimin ahı tuttu heralde

Baksanıza nasılda düşünceli görünüyor bütün gün onunla ilgilenmek zorunda kaldım aslında doğru dürüst resimde çekemedim hatta Muhammed ile beraber resim çekmediğimi tabi daha bir çok şeyide eve gelince hatırladım.

Muhammed ve Ecem Öğretmeni ama Ahmet Yasin benim öğretmenim diyor.
Abisini çok kıskanıyor abisinin her şeyine benim diyor okuluna dahi



Arkadaşlarıyla beraber nasılda mutlular dimi:)



Kuzucuklarım benim nasılda mutlu görünüyorlar Allah bu gülen yüzünüzü hiç soldurmasın abi kardeş muhabbetiniz daim olsun

Müzikler çaldı oyunlar oynandı top havuzunda eylenildi


 Tuğba ablasıyla beraber 




Ecem Öğretmen ve Tuğba ablasıyla beraber son pozlar verildi.
buradan Ecem öğretmenimize tatlı dili,güler yüzü,samimiyeti ve tüm yardımlarında dolayı tekrar tekrar teşekkür ediyorum.Tabi diğer tüm okul çalışanlarınıda unutmamam gerekiyor Aslı Öğretmenimiz,Tuğba ablamız,Nuran ablamız ve Okulumuzun Müdiresi hepimizin çok sevdiği Fatma hanıma ve ismini hatırlayamadığım herkese bu güzel günümüzdeki katkılarından dolayı çok ama çok teşekkür ediyorum.

Sevgi ve Muhabbetle...

16 Ocak 2014 Perşembe

Tavuklu sosyete Mantısı


Selamün Aleyküm
Hepinize hayırlı,huzurlu Cumalar,yine bir cuma günü geldi,günler,haftaları,haftalar,ayları,aylar,yılları kovalıyor,zaman hızla akıp gidiyor.
Muhammedim göz bebeğim biricik yavrum bu gün 5 yaşına bastı,bu gün oğumun doğum günü beş sene önce yine bir cuma günü doğmuştu dedimya zaman hızla akıyor.
Allah izin verirse salı günü okulda küçük bir kutlama yapacağız,detaylarını paylaşırım kısmet olursa şimdi mantımızın tarifine geçelim.


Malzemeler
  • 1 paket yufaka
  • 1 kilo tavuk göğüsü (ben daha lezzetli olduğu için kemikli etten kullandım)
  • Yoğurt
  • Salça
  • Arzuya göre baharat (kekik karabiber,üzeri içinde nane)


Bildiğiniz gibi tavuklu sosyete mantısının özelliği haşlanan tavuğun suyuyla bolca ıslatılması böylece mantıda olduğu gibi haşlanmış oluyor vede çok lezzetli oluyor



Yapılışı
  •  Öncelikle tavukları üzeri 2-3 parmak geçecek kadar su ekleyerek ocağa koyun 
  • Tavuklar pişince didikleyin arzuya göre baharat ekleyerek karıştırın
  • Yufkaları 4'de bölün her yufkadan 4 üçgen çıkacak
  • 1 su bardağı suya yarım çay bardağı yağ koyun
  • Her parçaya önce yağlı sudan sürün ve geniş  kısmına yeteri kadar tavuk koyarak üçgen tarafa doğru rulo gibi sarın daha sonra gül böreği şeklinde dolayın ve tepsiye dizin
  • Üzerlerinne hafifçe yağ,su karışımından sürerek fırında üzerleri pembeleşene kadar pişirin


  • Börekler sıcakken,haşladığınız tavuğun soğumuş suyundan üzerlerine bolca dökün
  • Üzerlerine tavuk suyunu döktüğünüz börekleri 1-2 dk sonra ters çevirerek üzerlerininde yeterince ıslanmasını sağlayın daha sonra üzerlerine yoğurt dökün 
  • Bir tavada erittiğiniz yağada 1 kaşık salçayı kavurun ve kuru nane ilave ederek ocaktan alın
  • Yoğurdun üzerine hazırladığınız sostan dökerek servis edin






15 Ocak 2014 Çarşamba

Mandalina Reçeli







Selamün Aleyküm:
Sevgili arkadaşlarım ve takipçilerim bu gün mandalina reçeli tarifiyle karşınızdayım :)
Bu reçel bizim ailece çok beğendiğimiz ve severek yediğimiz nadir reçellerdendir,şimdi bilmeyenler kabuğundan dolayı tereddütle bakabilirler ama tekrar tekrar kaynatılıp suyu döküldüğünden kabuğundaki acılık büyük bir oranda gidiyor yerken hissedilmiyor.
Umarım sizlerde dener ve memnun kalırsınız







Malzemeler



  • 1 kilo mandalina (mümkün olduğu kadar küçüklerinden)
  • 4 su bardağı toz şeker 
  • 3 su bardağı su
  • 2-3 tane karanfil










Yapılışı:

  1. Mandalinaları iyice yıkayın ve tencerenize koyun.Üzerini geçene kadar su ekleyin
  2. Kaynamak üzere ocağa koyun
  3. Kaynadıktan sonra suyunu süzün ve tekrardan üzerin geçecek kadar su ekleyin bu işlemi 4 kez tekrarlayın ki kabuğundaki acılık çıksın








  • 4 kere kaynatıp süzdüğünüz mandalinaları ezmeden dikkatli bir şekilde bıçağın ucuyla alt kısmındaki kabuğu hafifce  kopararak  delik açın bu işlem  şerbetin iyice içine çekmesini sağlayacak
  • Şekeri ve suyu ocağa koyarak şeker eriyene kadar karıştırın içine karanfilleri atın (ben çok tatlı sevmediğim için şekeri az kullandım sizler 1-1,5 kilo kadar kullanabilirsiniz)
  • Madalinaları şerbetin içine yavaşça bırakın. Yaklaşık 40 dk kaynatın 










Reçeliniz sıcakken kavanoza koyarak kapağını kapatın 1 hafta açmadan dinlendirin ve reçeliniz hazır


















13 Ocak 2014 Pazartesi

Domates Çanağında Yumurta


Yeni bir haaftadan hepinize selamlar sevgiler...
Bu gün güzel kahvaltılarınız için harika bir tarif paylaşmak istiyorum yumurtamı desem? melemen mi desem? domatesli peynirli omlet mi desem bilemiyorum iyisimi adını siz koyun ama tadını ben çok beyeniyorum ister sade ister peynirli hatta sucuklu dahi olur tarif benden çeşitlendirmek sizden :)
Gelelim tarife

Malzemeler
  • Domates
  • Yumurta
  • Tereyağ
  • Kekik
  • Nane
  • Kaşar peynir
  • beyaz peynir
  • (kişi sayısına göre domates ve yumurta kullanılır)

Yumurtalı domatesin yapılşı
  • Domates'lerinizi üzerlerinden kapak açacak şekilde kesin
  • İçlerini dolma yapar gibi oyun
  • Her domatesin dibine birer parça tereyağ,biraz nane ve tuznu koyun içine 1 adet yumurtakı kırın
  • domateslerin kenarlarına elinizde hafif erittiğiniz yağdan sürün
  • 200 derece fırında yumurtalar pişene kadar pişirin

Peynirli yumurtalı domatesin yapılışı
  • Kaşar penirinizi rendeleyin 
  • Üzerine beyaz peyniri ilave edin
  • Peynirlerinize yumurta kekik,toz biber ve tuzunu ilave ederek iyice karıştırın
  • hazırladığınız harçla domatesterinizi doldurun
  • 200 derecede üzerleri kızarana kadar pişirin



10 Ocak 2014 Cuma

Kaşar dolgulu Patates topları


 Selamün Aleyküm
Hepinze hayırlı huzurlu cumalar diliyorum bu günkü tarifim dışı kıtır içi yumuşacık patates topları.
İster kahvaltda ister 5 çayında ister aparatif atıştırmalık olarak hazırlayın.Kimsenin hayır diyemiyeceği bu tarifi arkadaşlarıma yaptığımda çok övgü aldım ve hepsi tarifini istedi lezzeti garanti yani.
İsterseniz bu kadar anlatmaktan sonra tarife geçelim.
Huzurulu bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle...

Malzemeler

  • 3-4 tane orta boy patates
  • Kaşar peynir (yaklaşık 500gr)
  • Galeta unu
  • 1 çorba kaşığ tere yağ




Yapılışı

  • Patatesleri haşlayın ve çatalla iyice ezin
  • Tere yağı ve arzuya göre baharatını ilave edin ve iyice yoğurun ben karabiber,çok az kimyon ve köri kattım
  •  Patateslerden ceviz büyüklüğünde parçalar alarak ortasını parmağınızla açın
  • Açtığınız çukurlara küp şeklinde doğranmış kaşarınızı yerleştirin ve kaşar görünmeyecek şekilde yuvarlayarak kapatın
  • Galeta ununa bulatın ve yağlanmış tepsiye dizerek 200 derece fırında 15 dk pişirin
  • Fırından çıkardığınızda ilk sıcağı geçtikten sonra servis ederseniz daha kolay olur içinde kaşar olduğundan çok sıcakken biraz yumuşak oluyor,
  • Ama çok soğutmayın mutlaka sıcak servis edin





8 Ocak 2014 Çarşamba

Çİkolatalı Düğme Kurabiye

Çikolata soslu Düğme kurabiye


Merhaba sevgili dostlar bu gün sizlerle düğme kurabiye tarifimi paylaşmak istiyorum.
Aslında bu kurabiye çoğumuzun bildiği az mazemeyle çok lezzetli vede pratik bir kurabiye hala yapmayan varsa mutlaka deneyin derim
Çikolatalı düğme kurabiye tarifini kız kardeşimden aldım kendisi çok  güzel yapıyor bende tarifi aldım ve 2-3 kerde denememe ramen bir türlü tutturamadım benimkiler hep yayıldı ve bisküvi görünümünde oldu meğer püf noktası kahvaltılık margarinmiş ben hep normal margarinle denediğimden tutturamamışım ama iyikide pes etmemişşim artık çikolatalı düğme kurabiyelerim şahane oluyor kahvaltılık margarin birde hamurumuz biraz sertçe olursa resimde görüldüğü gibi çok güzel oluyor.
Kız kardeşim Elife teşekkür ediyorum.
    Malzemeler
  • 1 kutu kahvaltılık margarin (100gr.)
  • 1 paket pudra şekeri
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 yumurta (sarısı içine akı dışına)
  • aldığı kadar un
üzeri için
  • hindistan cevizi
  • fındık içi
  • çikolata sosu
  • yumurta akı


Yapılışı

  • Un ve kabartma tozu hariç tüm malzemeyi bir kaba alın.
  • yumurtanın sarısını da ilave edelim akını üzeri için ayırın.
  • unu azar azar ilave ederek yoğurmaya başlayın ve kabartma tozunu da ekleyin
  • pürüzsüz ve biraz setçe bir hamur olana kadar yoğurun
  • hazırladığınız hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak elinizde yuvarlayın
  • yuvarladığınız hamura işaret parmağınızla bastırarak çukur oluşturun çukur tarafını önce yumurta akına sonrada fındık içiyle karıştırılmış hindistan cevizine yada sadece hindistan cevizine batırarak tepsiye dizinüzeri hafif pembeleşene kadar pişirin çok kızartmayın soğuduktan sonra ortalarına çikolata sosu dökerek servise hazırlayın.




5 Ocak 2014 Pazar

Keledoş (van'ın yöresel yemeği)


Merhaba dostlar bu gün sizinle van yöresinin lezzetlimi lezetli yemeyi olan keledoş tarifiyle karşınızdayım zira ben bu yemeyi çok ama çok seviyorum gelelim tarife.

malzemeler
1 su bardağı aşurelik buğday
1 su bardağı haşlanmış nohut
1 su bardağı haşlanmış fasülye
1 su bardağı yeşil mercimek
500gr yağlı kuzu eti
4 su bardağı yoğurt
büyük bir kase keledoş otu veya ıspanak,pazı vs.olabilir
arzuya göre tere yağ veya sıvı yağ


yapılışı

  • Buğdayınızı yemeği yapmaya başlamadan 1 saat önce 1-2 taşım kaynatın,sonra altını kapatıp kapağını hiç açmadan 1 saat beleyerek şişmesini sağlayın.
  • Eyer keledoş otu kullanacaksanız onuda 1 saat önceden üzerine sıcak su dökerek yumuşamasını sağlayın (eyer ıspanak,pazı vs. kullanacaksanız yıkadıktan sonra çorbalık doğrayıp ilave edebilirsiniz.
  • Yumuşattığınız otu,fasülye,nohut (fasülye ve nohut önceden biraz pişme payı kalacak şekilde pişirildi) mercimek ve etinizide ilave edin üzerini iki parmak geçecek kadar su ilave ederek etler pişene kadar pişirin,piştiğinde üzerinde su kalmaması gerekiyor ,eyer pişmeden suyu biterse azar azar su ilave edin.



  • Yemeğiniz piştikten sonra atını kapatın ve soğumasını bekleyin
  • Yoğurdunuza 1 bardak su ilave ederek güzelce çırpın ve soğuyan yemeye azar,azar karıştırarak ilave edin
  • Servis ederken ortasını açarak bolca yağ dökün,yerken,yemeği kaşığa aldıktan sonra yağada batırıp öyle yemelisiniz.Tabi bu size kalmış.






3 Ocak 2014 Cuma

Tırtıl kurabiye

Tırtıl kurabiye

Hayırlı cumalar arkadaşlar
Bu gün sizlerle yapımı çok kolay olan özelliklede çocukarın çok sevdiği Tırtıl kurabiyemi paylaşmak istedim :)
hepinize huzur dolu bir hafta sonu diliyorum.

31 Aralık 2013 Salı

Ve döndüm




Selamün aleyküm:

sevgili ziyaretçilerim ve blogger arkadaşlarım uzun bir aradan sonra geri döndüm,tekrar aranıza katıldığım için çok mutlu ve bir o kadarda heyecanlıyım bloğumu ve sizleri çok özledim.
Sizlerden ayrı kaldığım dönemde ara ara blogları gezdim.
Ayrı kaldığım zaman içerisinde beni merak eden ve halimi soran blogger arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum

Bloğum dan ayrı kaldığımdan buyana hayatımızda  bir çok yenilik oldu her ailede olduğu gibi sıkıntılarımız, üzüntülerimiz,telaşlarımız,sevinçlerimiz ve çok mutlu anlarımız oldu,hayat bu bir şekilde hızla akıyor,bu arada
Muhammedimin kardeşi oldu (Ahmet Yasin) okula başladı sünnet oldu zamanla ayrıntılarını sizlerle paylaşırım inşallah şimdilik bu kadar yeter sanırım çok uzatıp sizleri sıkmıyayım.

Birde bloğumun ismini değiştirdim
Güzel tarifler ve keyifli paylaşımlarla tekrar görüşmek üzere.
 Hepinizi Allah'a emanet ediyorum