19 Mayıs 2015 Salı

Yoğurma Kısır (Hatay usulü)


Yoğurma kısırı ilk kez hatayda komşumuz sayesinde tattım ve bayıldım.İçine hiç su katılmayışı domatesle yoğrulmasının verdiği o muhteşem aroması şahane....
Bu enfes lezzeti tattıktan sonra bir daha ıslama kısır yapmam herhalde diye düşündüm,ama ıslama kısır pratikliği açısından benim için her zaman kurtarıcı bir ikram olduğundan onsuz da olmaz tabiki 
Yoğurma kısırı henüz denemediyseniz en kısa zamanda denemenizi şiddetle tavsiye ederim.
Geçelim yoğurma kısırın tarifine...






  • Malzemeler
  • 2 su bardağı kısırlık bulgur
  • 6 tane domates
  • 1 tane kuru soğan
  • 3-4 diş sarımsak
  • Limon
  • 2 yemek kaşığı domates salçası
  • 2 yemek kaşığı biber salçası
  • Karabiber,nane,pul biber 
  • 1 tane marul 
  • 1 taze soğan
  • 2 tane salatalık 
  • Yarım demet maydanoz
  • 1 su bardağı sıvı yağ


Yapılışı

  • Domateslerin kabuklarını soyun ve iri iri doğrayın (yoğurdukça eriyerek kaybolacak)
  • Sarımsakları rendeleyin soğanı da ince ince doğrayın
  • Bulguru uygun bir kaba alın ve üzerine yeşillik hariç baharatlar dahil tüm malzemeyi ekleyin
  • Limon ve baharatları damak tadınıza göre arzu ettiğiniz miktarda ekleyebilirsiniz

  • 15-20 dk yoğurun ve tadına bakın bulgur yumuşayana kadar yoğurmaya devam edin

  • Bulgur istenen kıvama geldiğinde tüm yeşillikleri ince ince doğrayın ve bulgura ilave edin iyice harmanladıktan sonra servise hazırlayın

  • Hazırladığınız kısırı marul yapraklarına sararak yemenizi tavsiye ederim
  • (not yoğurma kısır ıslama kısır kadar yumuşak olmuyor dişinizi rahatsız etmeyecek kıvamda olması yeterli)





10 yorum:

  1. Kısır olur da yenmez mi. Ellerinize sağlık..:)

    YanıtlaSil
  2. Kısırı çok severim.Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. ilk defa gördüm. çok lezzeti görünüyor. bu arada ben senin yeni bloğunu güncellememişim hep kaçırıyorum yeni yayınlarını. hemen düzeltiyorum şimdi. sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  4. akşam akşam nasılda canım istedi.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Öce
    arkadadışm sayende yeni uzun zamandır isteyipte yapamadığım şablonuma kavuştum içime sine sine kullanıyorum tekrardan çok teşekkür ederim
    Bu arada yoğurma kısırı eskiden bende bilmezdim ama enfes bir lezzet denemeni tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  6. Ilk defa bu tarz kısır duydum,sanki etsiz Çiğ köfte gibi değil mi?
    Eline sağlık deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  7. kedilievin tarzi

    Evet çiğköfte tadında kısır oluyor çokta leziz oluyor.
    Denemeye değer :)

    YanıtlaSil
  8. ne demek canım, birlikte öğreniyoruz, ben blog dünyasının bu dostluğunu daha çok seviyorum herkes bildiğini seve seve öğretmek için uğraşıyor. her istediğin en hayırlısıyla gönlüne göre olsun canım.

    YanıtlaSil
  9. Daha önce görmüstüm ama hic denemedim,tembellik :)

    Sahane gözüküyor ,ellerinize saglik...

    YanıtlaSil
  10. Merhaba,
    Denemiştim bunu, Ellerinize sağlık.
    Takipçinizim bu arada ben:))) Ben de sizi sayfama beklerim, katılırsanız mutlu olurum...
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler.

    YanıtlaSil