5 Ocak 2014 Pazar

Keledoş (van'ın yöresel yemeği)


Merhaba dostlar bu gün sizinle van yöresinin lezzetlimi lezetli yemeyi olan keledoş tarifiyle karşınızdayım zira ben bu yemeyi çok ama çok seviyorum gelelim tarife.

malzemeler
1 su bardağı aşurelik buğday
1 su bardağı haşlanmış nohut
1 su bardağı haşlanmış fasülye
1 su bardağı yeşil mercimek
500gr yağlı kuzu eti
4 su bardağı yoğurt
büyük bir kase keledoş otu veya ıspanak,pazı vs.olabilir
arzuya göre tere yağ veya sıvı yağ


yapılışı

  • Buğdayınızı yemeği yapmaya başlamadan 1 saat önce 1-2 taşım kaynatın,sonra altını kapatıp kapağını hiç açmadan 1 saat beleyerek şişmesini sağlayın.
  • Eyer keledoş otu kullanacaksanız onuda 1 saat önceden üzerine sıcak su dökerek yumuşamasını sağlayın (eyer ıspanak,pazı vs. kullanacaksanız yıkadıktan sonra çorbalık doğrayıp ilave edebilirsiniz.
  • Yumuşattığınız otu,fasülye,nohut (fasülye ve nohut önceden biraz pişme payı kalacak şekilde pişirildi) mercimek ve etinizide ilave edin üzerini iki parmak geçecek kadar su ilave ederek etler pişene kadar pişirin,piştiğinde üzerinde su kalmaması gerekiyor ,eyer pişmeden suyu biterse azar azar su ilave edin.



  • Yemeğiniz piştikten sonra atını kapatın ve soğumasını bekleyin
  • Yoğurdunuza 1 bardak su ilave ederek güzelce çırpın ve soğuyan yemeye azar,azar karıştırarak ilave edin
  • Servis ederken ortasını açarak bolca yağ dökün,yerken,yemeği kaşığa aldıktan sonra yağada batırıp öyle yemelisiniz.Tabi bu size kalmış.






10 yorum:

  1. İsmini ilk defa duydum. Farkli ve lezzetli gozukuyor. Elinize saglik. Sevgi ve muhabbetle :)

    YanıtlaSil
  2. hıııım bol vitaminli nefis bir yemek olmuş ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  3. mutfağımdan esintiler
    yöresel bir yemek olduğundan çok az bilinen bir yemek.


    Derya Barın
    teşekkür ederim arkadaşım

    YanıtlaSil
  4. ilk defa gördüm ve duydum canım.çok değişik ve güzel bir yemek olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. merhaba
    ilk kez duydum bu yemeği oldukça besleyici olduğu kesin ellerine sağlık
    böreklere gelince büzgülü kısmı kıtır kıtır oluyor ama gerek tadı gerek şekli bakımından oldukça güzel bir börek oldu tavsiye ederim
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. Hande:
    evet gerçektende çok besleyici vede lezzetli


    Mutfağa buyrun:
    teşekkür ederim arkadaşım

    YanıtlaSil
  7. Bu yemek tam bana göreymiş.Kyzu etni, buğday, yoğurt,.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. sihirli oklava:

    teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık ilk defa duydum şifa dolu bir yemek. afiyet şifa olsun

    YanıtlaSil
  10. eline sağlık çok duydum ama yapmadım merak ediyorum
    izliyorum
    vanlımıyız ?

    YanıtlaSil