8 Aralık 2014 Pazartesi

Karnıbahar köftesi (fırında ve tamamen yağsız)



Selamün aleyküm
Bu güzel ve hafif karnıbahar köftesini mutlaka denemelisiniz.
Okadar lezzetliki hiç karnabahar sevmeyenlere dahi karnıbahar yedirebileceğiniz bir karnıbahar köftesi paylaşıyorum,hatta içinde karnıbahar olduğunu dahi anlayamayanlar olabilir
Karnıbahar köftesine ben hiç yağ koymadım ama siz dahada lezzetlendirmek isterseniz biraz ilave edebilirsiniz
Geçelim Karnıbahar köftesinin tarifine




Mazemeler

  • 1 tane küçük karnıbahar
  • 4 yemek kaşığı galeta unu
  • 1 tane yumurta
  • 1 kase rendelenmiş kaşarpeynir
  • 2-3 tane domates ve biber
  • Karabiber,kimyon,ve pul biber
  • 2 diş sarımsak
  • Yağ (isteğe bağlı,istenen ölçüde yada hiç konmayabilir)












Yapılışı

  • Karnıbaharı dalarından doğrayıp haşlayın ve süzün
  • Uygun bir kabın içine karnıbaharı ve galeta unu hariç kalan tüm malzemeyi ilave edin
  • Galeta ununu azar azar ilave ederek normal köfte kıvamına gelene kadar azar azar ilave edin eğer az yada çok gelirse unu eksiltip veya arttırabilirsiniz

  • Kıvama gelen köfteden yumurta büyüklüğünde parçalar alarak elinizde önce yuvarlayın sonrada bastırarak yassılaştarak köfte şekli verin
  • Hazırladığınız köfteleri fırın tepsisine dizerek üzerlerine sırayla birer dilim domates kaşarpeynir ve bir parça biber koyarak fırına verin 
  • Kaşarpeynir eriyip üzerindeki biber kızarana kadar pişirin






4 yorum:

  1. nefis görünüyor ilk fırsatta denemek isterim eline sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  2. Derya Barın
    mutlaka dene derim,ben çok severek yapıyorum seninde beğeneceğini umuyorum

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım nefis görünüyor =))

    YanıtlaSil