10 Ocak 2015 Cumartesi

Beyaz Soğan Dolması (şırnak yöresi)



Soğan dolması en güzel beyaz soğanla olur,ince uzun şekil yapısıyla dolma yapmaya çok müsait olduğundan biz genelde beyaz soğandan yaparız.
Her yerde bulunmadığından normal soğan ile de  gayet güzel olur .
Beyaz soğan bizim memlekette çok kullanılır ve bize de memleketten gelir,soğan dolması biraz tatlımsı olduğundan sumak ekşisiyle pişiririz ve tadına doyum olmaz
O kadar met ettim artık soğan dolmasının tarifine geçme vakti 
geldi

Beyaz soğan bulamazsanız da aynı tarifi uygulayarak normal soğanla muhakkak denemenizi tavsiye ederim
Bu tarife sumak ekşisi çok yakışıyor ama sumak bulamazsanız limon suyu da kullanabilirsiniz


Malzemeler
  • 1 kg beyaz soğan
  • 2 su bardağı pirinç
  • 150 gr yağlı kuzu eti (isteğe bağlı)
  • 2 tane soğan
  • Yarım demet maydanoz
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • Pul biber,karabiber,çok az kimyon
  • 1 su bardağı tane sumak
  • 1 çay bardağı yağ


Yapılışı

  • Soğanların bal kısmını keserek kabuklarını soyun
  • Uzunlamasına soğanları tam ortasına gelecek şekilde çizin bu soğanlar haşlanırken daha güzel haşlanmasını sağlıcak
  • Tencerede kaynayan suya soğanları atın ve diriliği gidene kadar haşlayın çok yumuşamasın 
  • Tane sumak'ın üzerine bir miktar su konarak ekşisi çıkması için 30dk kadar bekletilir
  • Pirinci iyice yıkayıp süzün ve karışıma ilave ederek iyice karıştırın
  • Kaynatıp soğuttuğunuz soğanları çizerek kestiğiniz yerden yaprak yaprak açarak içlerini doldurduktan sonra sarma gibi kapatın
  • Üzerine önce suda beklettiğiniz sumakların suyunu sonrada üzerlerini geçecek kadar sıcak su ilave ederek ocağa alın kaynamaya başladıktan sonra altını kısın ve suyunu çekene kadar pişirin su az gelirse tekrar su ilave edebilirsiniz





11 yorum:

  1. pırasa ve lahana sarmasını çok seven biz eminim bunu da çok severiz. bulursam uzun soğan deneyeceğim Allah ' ın izni ile. ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. Uffff harika gorunuyor canım ellerine sağlık hamaratlı bayan daha once hıç yapmadım ama yedim bıdogulu olarak ama oyle guzel gorunuyorkı bende denicem sevgıler💕

    YanıtlaSil
  3. Öce
    Bencede çok beğeneceksiniz şiddetle tavsiye ederim normal soğanlada gayet iyi oluyor ekşiside kıvamında olursa tadına doyum olmuyor


    Nurcan
    Tadını biloyorsanız mutlaka denersiniz ben çok sık yapıyor vede çok seviyorum

    YanıtlaSil
  4. Selamun aleykum canim,

    dolmalar harika görünüyor hic yemedim mutlaka denemek isterim.

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık çok güzel gözüküyor Sevgiler .)

    YanıtlaSil
  6. Ayşe
    Ve aleyküm selam
    Mutlaka deneyin çok lezzetli oluyor

    YanıtlaSil
  7. Sevilin kılavyesi
    ÇOk teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar bloğunuzu blog keşif etkinliği sayesinde keşfetme fırsatı buldum :) Çok güzel bir bloğunuz var Takipteyim :)) Bana da beklerim :)))
    http://tasarimkaravani.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  9. Soğan hastası olduğumdan çok beğendim bu tarifi ben. Ama uzun beyaz soğan hiç görmedim pazarlarda belkide dikkatimi çekmedi. Bulursam ilk fırsatta deneyeceğim inşallah. Ellerinize sağlık bu tabağı alıyorum :))

    YanıtlaSil
  10. Adsız Taha'yla Yeni Hayat
    Evet arkadaşım her yerde bulunmuyor ama illa beyaz soğan olması şart değil normal soğanlada çok sık yapıyorum ve çokta lezzetli oluyor ekşisi bol oldumu tadına doyum olmuyor.
    Keşke ikram edebilseydim :(

    YanıtlaSil
  11. Eline sağlık arkadaşım harika bir lezzet bu deneyeceğim sevgiler

    YanıtlaSil