30 Haziran 2015 Salı

Kirazlı Güllaç Muhallebisi



Ramazan sofralarının vaz geçilmez tatlısı güllaç.Hemen hemen her evde yapılan ve severek yenilen güllaç,ertesi güne kaldığında genelde yenmiyor.İşte tamda bu durumlarda imdada yetişecek bir tarif hazırladım isim bulmakta biraz zorlandım gerçi ama :))Aslında bu tarif için vişne çok daha uygun bir meyve ama evde kiraz olduğundan ben kirazla yaptım sizde denemek isterseniz vişne ile deneyebilirsiniz
Sizde benim gibi kalan güllaçları ziyan etmek istemiyorsanız buyurun güllaç değerlendirme tarifine

Malzemeler

  • 6 dilim güllaç tatlısı
  • 2 çay bardağı süt
  • 500 gr (1 yemek tabağı)kiraz veya vişne
  • Yarım çay kaşığından biraz az limon tuzu (vişne ile yaparsanız limon tuzuna gerek yok)


Yapılışı

  • Kirazların çekirdekleri ayıklanır 
  • 4 dilim güllaç tatlısı,kiraz,süt ve limon tuzu eklenir ve ocağa alınır
  • Kaynamaya başladığında blendır yardımıyla püre haline getirilir
  • Karıştırarak 5 dk daha kaynatılır
  • Kalan 2 dilim güllaç tatlısını muffin kalıplarının dibine azar azar yerleştirin 
  • Hazırladığınız güllaç püresini üzerlerine dökün
  • Buzlukta 2-3 saat beklettikten sonra çevirerek servis edin


2 yorum:

  1. Nefis, yumuşak kıvamlı bir yaz tatlısı. Ellerinize sağlık. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. merhaba blogunu takipteyim bende beklerim :)
    http://kelebektavsiye.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil