4 Şubat 2010 Perşembe

kırmızı mercimekli bulgur

bulgur pilavını her haliyle çok seviyorum özellikle mercimekle çok yakıştırıyorum .benim için bulgurun yanında   olmazsa olmaz turşudur

  
malzemeler     
1,5 su bardağı bulgur
1,5 çay bardağı kırmızı mercimek
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı tereyağ

yapılışı
mercimeklerinizi tencereye alın ve üzeri 3,5 su bardağı su ialve edip ocağa koyun biriki taşım kaynadıktan sonra altını kapatın.ayrı bir biraz sıvı yağ ve tereyağınızı koyun ve üzerine bulgurları ilave edin baraz kavurduktan sonra mercimekli suyunuzu (kaynar olmalı) ilave edin kaynamaya başladıktan sonra altını kısın suyunu çektikten sonra altını kapatın(suyu az gelirse duruma göre birazdaha ilave erilebilir)afiyet olsun

8 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık, bayılırım bulgur pilavına. Hele turşular... En yakın zamanda almalıyım turşu

    YanıtlaSil
  2. Bulgur pilavınız harika görünüyor.Bizde de çok sevilen bir pilav elinize yüreğinize sağlık.Sevgiler.Mine

    YanıtlaSil
  3. Eminim çok lezzetli olmuştur.Bende yeşil mercimekle çok yaparım.Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  4. Arkadaşım eline sağlık ben yeşil mercimek ile yapıyorum kırmızı mercimekle hiç denemedim eminim güzel olmuştur.Afiyet şeker olsun.

    YanıtlaSil
  5. nefis olmuş canım.ellerine sağlık..sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Arkadaşım ses verdin tarif vermiyon bekliyoruz sevgiler

    YanıtlaSil
  7. İrmik helvasına ve kumpire bayılırım canım, ellerine sağlık çok leziz gözüküyorlar. Hayırlı Cumalar..

    YanıtlaSil