28 Şubat 2014 Cuma

Hamsili pilav



İlk durduğumda çok şaşırmıştım hamsili pilavmı olur diye hatta tadına dahi bakmamıştım yıllar önce.
Ama şimdi...
Çok seviyorum severek yapıyorum vede çok severek yiyorum geçenlerde komşum için yaptım beraber yedik,peki onlar beğendimi komşum beğensede maalesef kızı sevil beğenmedi tabağını bile bitirmedi.
Tabi bu damak tadına bağlı kime çok sevsede kimi tadına dahi bakmak istemiyor,bence mutlaka yapılmalı hatta limon sıkılarak yenmeli
Gelelim karadeniz sofralarının baş tacı hamsili pilavın tarifine




Malzemeler
1 kilo hamsi
3 su bardağı pirinç
1 büyük soğan
Karabiber

Yapılışı

  • Soğanı küçük küçük doğrayıp yağda kavurun
  • Pirincinizi ve bolca karabiberi ekleyerek kavurmaya devam edin kavrulan pirince suyu ekleyin ve pişirin 
  • Pişen pilavı soğumaya bırakın



  • Hamsileri temizleyip kılçıklarını ayıklayın
  • İsterseniz küçük güveç kaplarında porsiyonluk olarak isterseniz de ısıyı dayanıklı büyük bir tencere yada borcamda hazırlayabilirsiniz
  • Kabınızın içini tereyağla güzelce yağlayın
  • Hamsileri sırayla kuyruk kısmı dışarı sarkacak şekilde kalıbın önce etrafını kaplayın sonrada tabanını kaplayın
  • Hamsiler piştiği zaman küçülecekleri için mümkün olduğu kadar sık sık dizin




  • Pilavı hamsilerle kapladığınız kaselerin içine doldurun
  • Hamsilerin dışarı sarkan kısmını pilavın üzerine doğru kapatın 
  • Üstünde açık kalan kısımlarıda hamsilerle kapatın 
  • kapları bir tepsiye yerleştirerek fırında hamsiler pişene kadar pişirin




13 yorum:

  1. Merhabalar,pilavada blogunuzada bayıldım..Ellerinize sağlık..Sizi keyifle takibe aldım,tanışmaya banada beklerim..sevgiler Nurşen..www.nurlumutfakta.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. bu kadar mı güzel görünür bir yemek ya...elinize sağlık,yapabilir miyim diye düşünüyorum açıkcası temizlemekten taraf tereddütüm var da :))

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım hiç yapmadım ama çok güzel anlatmışın.çokta nefis görünüyor.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  4. nursen aksoy
    Bloğuma hoş geldin arkadaşım
    güzel yorumun için teşekkür ederim,tabiki bende keyifle sizi takibe alacağım



    Derdin Derdimdir
    Tabiki yapabilrsin ayıklaması biraz oyalasada inan deyiyor


    eminece tarifleri
    Balık seviyorsan mutlaka dene derim

    YanıtlaSil
  5. bır karadenız torunu olarak tabıkı babaannem cok yapardı bıze bende yaparım arada cokta severım ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  6. Çok sevilen bir lezzet canımm ellerine sağlık ben de geçenler de yaptım vallahi anında bitti çok sevilince.Sizlere de afiyetler olsun,sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  7. selma tamer
    Oh ne güzel babanne!nin yaptığı helede karadenizli ise çok lezzetlidir

    YanıtlaSil
  8. Vişnap Macide
    Bitmezmi hiç şifa olsun.
    bende yaptımmı çok sevilerek yeniyor özellikleçocuklar hamsili kısmını

    YanıtlaSil
  9. Ayy ellerine saglik harika gorunuyo cok severim hamsiyi cook hamaratsiniz bayiliyorum size tariglerinizide uyguluyoruz hayranlikla takip ediyoruz hayirli gunler canim

    YanıtlaSil
  10. Nurcan Kaya
    Nurcan hanım güzel ziyaret ve yorumunuz beni çok mutlu etti.
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  11. Hamsi pilavını çok severim, enfes görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Ay ben bu nefis hamsili pilavı nasıl kaçırdım çok severiiiim :) tablo gibi olmuş eline sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  13. Merhaba,
    Sayfanızı yeni keşfettim ve çok beğendim. Sizi izlemeye aldım.
    Hamsili pilava bayıldım, kesinlikle çok başarılı olmuş, ellerinize sağlık...
    Bana da beklerim: http://fatoscatadlar.blogspot.com.tr/
    Tekrar görüşmeyi diliyorum.
    İzmir'den kucak dolusu sevgiler gönderiyorum.

    YanıtlaSil